El Barcelona International Welcome Desk atén més de 1.200 persones l’any
El servei públic d’atenció al talent internacional de Barcelona ja és una iniciativa consolidada després de tres anys d’activitat, més de 3.140 usuaris i usuàries i un total d’11.629 atencions a persones de 123 nacionalitats.

El Barcelona International Welcome Desk ja és el servei de referència per al talent de sectors estratègics de la ciutat. Tancava l’any 2024 amb més de 1.200 peticions ateses, una xifra que supera lleugerament la del 2023 i triplica la del primer any d’activitat.
Aquest servei té com a finalitat l’acollida i l’establiment del talent internacional, per tal que aquestes persones puguin desenvolupar tot el seu potencial professional i personal a la ciutat. Des de la seva inauguració el 2022, ha ajudat 3.142 persones usuàries i ha realitzat més d’11.600 atencions.
Quin és el perfil de la persona usuària del Welcome Desk?
El 47 % dels usuaris i usuàries del servei tenen menys de 30 anys, i el 36 %, entre 30 i 40. Un 95 % disposen d’estudis universitaris i un 58 % provenen de fora de la Unió Europea.
Les principals motivacions per venir a Barcelona són treballar en una posició d’alta qualificació (29 %) i cursar estudis de grau o postgrau (28 %). Cal destacar, però, que durant el 2024 s’ha observat un increment de persones investigadores, que s’han convertit en el tercer públic principal atès pel servei i han triplicat el seu pes respecte a l’any anterior.
L’atenció a les persones usuàries es realitza mitjançant cita prèvia: de manera presencial, des de l’oficina situada a l’edifici Mediatic, al districte 22@, i també de manera online, a través de videotrucada. Això ha permès que un 15 % dels usuaris i usuàries contactessin amb el Welcome Desk des del seu país d’origen, abans d’arribar a la ciutat.
Respecte al tipus de serveis sol·licitats, destaquen l’atenció informativa sobre la ciutat i els principals tràmits a realitzar a l’arribada, l’assessorament en l’àmbit de l’estrangeria i la tramitació de l’alta al padró municipal.
Més col·laboració amb l’ecosistema empresarial
El Welcome Desk se sosté en el Barcelona International Welcome, el web amb informació pràctica sobre la ciutat i els principals tràmits a realitzar a l’arribada, així com una agenda d’activitats adreçada a facilitar la integració del talent internacional a la vida de Barcelona.
Es tracta d’un servei impulsat per l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa, amb la col·laboració de la Subdelegació del Govern a Barcelona, Barcelona Global, 22@Network Barcelona, ACCIÓ (l’agència per la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya) i la Fundació Mobile World Capital Barcelona.
Durant l’any 2024 s’han sumat al conjunt d’entitats col·laboradores quatre noves entitats representatives de l’ecosistema empresarial, tecnològic i d’innovació a Barcelona: Tech Barcelona, Biocat, Barcelona Health Hub i Barcelona Institute of Science and Technology.