Vés al contingut

Estàs a:

Èxit consolidat del Barcelona International Welcome Desk

El servei municipal d’atenció al talent internacional va tancar el 2024 amb més de 1.200 peticions ateses, xifra que supera lleugerament la de l’any anterior, en què es va produir un salt d’escala important respecte a l’activitat del primer any de funcionament.

..

Una persona del Barcelona International Welcome Desk atén una persona usuària

19/02/2025 - 14:24 h

El Barcelona International Welcome Desk té com a finalitat facilitar l’acollida i l’establiment del talent internacional per tal que les persones que volen emprendre, investigar, treballar en una posició d’alta qualificació o cursar estudis universitaris puguin desenvolupar tot el seu potencial professional i personal a la ciutat. Durant els tres primers anys d’activitat, el servei ha arribat a 3.142 usuaris i usuàries i ha fet un total d’11.629 atencions a persones de 123 nacionalitats.

L’usuari principal del servei són persones de menys de 30 anys (47%), amb estudis universitaris (95%) i provinents majoritàriament de fora de la Unió Europea (58%). Les motivacions principals per venir a Barcelona són les de treballar en una posició d’alta qualificació (29%) i cursar estudis de grau o postgrau (28%). El 2024 s’ha triplicat el nombre de persones investigadores, que se situen com el tercer públic majoritari del servei.

Sobre el tipus de serveis demanats, destaquen l’atenció informativa sobre la ciutat i els tràmits principals per fer en arribar, l’assessorament en l’àmbit de l’estrangeria i la tramitació de l’alta al padró municipal.

L’atenció a les persones usuàries es presta amb cita prèvia, de manera presencial, a l’oficina situada a l’Edifici Media-TIC, al 22@, i també en línia, per videotrucada. Un 15% de les persones usuàries van contactar amb el Welcome Desk des del país d’origen, abans de venir a la ciutat.

..

Sessió de treball de l’equip del Barcelona International Welcome Desk